Wegańska przyszłość KFC – koncern stawia na roślinne i zdrowsze opcje.
,,Wegański burger z ,,kurczakiem” KFC smakuje genialnie!” – informuje prezenterka telewizyjna BBC – Nisha Katona, która próbowała bezmięsnej kanapki Vegan Chicken Burger.
KFC testuje wegańską kanapkę z ,,kurczakiem”, informuje prezenterka BBC One. To właśnie Nisha Katona była pierwszą osobą nie związana z siecią restauracji, która posmakowała nową kanapkę. Napisała na swoim Twitterze:
„O nieba! Dzisiejszy dzień w wymarzonej pracy – filmowanie dla BBC One Show w kuchni KFC. Byłam pierwszą osobą spoza koncernu KFC, która skosztowała nowego wegańskiego burgera z ,,kurczaka”. To życie jak marzenie.”
Katona powiedziała zwolennikom Twittera, że nowy wegański burger jest genialny, gdy zapytano ją, jak smakuje: „O, jeny – genialny produkt – wciąż nad nim pracują, ale naprawdę świetny początek”.
Ale hamburgery nie są pierwszymi opcjami wegańskimi KFC. Sieć restauracji w Kanadzie oferuje obecnie dwie wegańskie kanapki z ,,kurczakiem” – oryginalną i ostrą. Strona internetowa KFC Canada informuje tylko, że jeśli chcą w 100% wegańską opcję, muszą zamówić bez majonezu.
W ubiegłym roku oddziały KFC w Wietnamie dodały również dwie opcje wegańskie – kanapkę w stylu kurczaka i miskę ryżową. Kanapka zawierała wegańskie kawałki z grillowanego ,,kurczaka”, „harmonijnie wymieszane z naturalnymi składnikami”. W misce z ryżem był rozdrobniony wegański ,,kurczak” ze smażonym i białym ryżem, wodorostami i sałatkami.
KFC ogłosiło w zeszłym roku, że opracowuje więcej opcji bezmięsnych, starając się zmienić ofertę swoich produktów w miarę zmiany preferencji konsumentów. Ale wahali się, czy potwierdzić, że wegański ,,kurczak” jest rzeczywiście częścią tego planu. Firma ogłosiła dodanie zdrowszych opcji i podjęcie kroków w celu zmniejszenia liczby sodu i kalorii o 20%. Na początku tego roku, sieć potwierdziła, że rozpocznie testowanie opcji wegańskich w Wielkiej Brytanii.
„Chodzi nam o wybranie niepowtarzalnego smaku KFC i zaoferowanie dla nich wegetariańskiej lub wegańskiej alternatywy”. – powiedział Jack Hinchcliffe, dyrektor innowacji KFC.
„Wiemy, że ludzie są bardziej niż kiedykolwiek pasjonatami dobrego odżywiania, a my stoimy przed wielkim wyzwaniem, jakim jest zmiana postrzegania tego, co oferujemy.” – powiedziała Victoria Robertson, dyrektor ds. Innowacji w branży spożywczej KFC UK.
Źródło: https://www.livekindly.co