Moda na trzeźwość – ,,NoLo”

Drinki, czy piwo bezalkoholowe to już nie fanaberia, a styl życia, który świadomie wybiera coraz więcej osób i przyjął on nazwę ,,NoLo”. Trend zdominował pokolenie Z i to na całym świecie, niezależnie od pory roku. 

Tradycyjnie, weekendowe imprezy, letnie wyjścia na świeże powietrze i spotkania towarzyskie często wiązały się z konsumpcją alkoholu. Dzisiaj jednak picie wysokoprocentowych trunków nie jest już tak oczywiste, jak mogłoby się niektórym wydawać. Badacze z Wielkiej Brytanii sprawdzili to w 10 krajach i mają ciekawe obserwacje.

Jak wynika z raportu IWSR Drinks Market Analysis, z roku na rok rośnie popularność napojów bezalkoholowych oraz niskoprocentowych. Drinki NoLo, czyli całkowicie bezalkoholowe lub zawierające śladowe ilości alkoholu są wybierane częściej niż mocniejsze trunki. Autorzy badania przewidują, że tendencja się utrzyma.

 

Badania przeprowadzono w 10 krajach, a były to: Australia, Brazylia, Kanada, Francja, Niemcy, Japonia, Republika Południowej Afryki, Hiszpania, Wielka Brytania i USA. Na pierwszym miejscu wśród krajów, w których dominuje spożywanie napojów bezalkoholowych, są Niemcy. Za nimi uplasowały się kolejno Hiszpania, USA, Japonia oraz Wielka Brytania.

 

Ponad 25% osób badanych w wieku 16-25 deklarowała się jako „abstynenci”, w odróżnieniu od zaledwie 15% przedstawicieli osób w wieku 55-74. Z badań prowadzonych w USA wynika z kolei, że odsetek studentów, którzy wybrali abstynencję w ciągu dekady wzrósł z 20% do 28%. Podobne zmiany można zaobserwować w wielu krajach europejskich.

 

Prawie połowa badanych rezygnuje z alkoholu, aby uniknąć negatywnych skutków jego picia lub po prostu dlatego, że cenią ich smak.To także efekt tego, że coraz większy nacisk kładziemy na swoje zdrowie. Abstynencja, całkowita lub tylko częściowa, to dowód na to, że coraz więcej osób stara się dbać o siebie, nie tylko poprzez unikanie mięsa, czy sport ale też właśnie rezygnując z alkoholu.

 

Badacze wskazują, że ten trend ten nie jest chwilowy. Miejsce trunków czy drinków coraz częściej zastępują napoje bezalkoholowe lub niskoalkoholowe i na przestrzeni ostatnich lat, jest to tendencja, która cały czas rośnie.  Zainteresowanie NoLo jest obserwowane na całym świecie, niezależnie od pory roku.

Źródła:  

  1. https://www.unternehmermanufaktur.com/blog/NOLO-Getr%C3%A4nke-Zukunft-nicht-nur-Trend
  2. https://www.theiwsr.com/no-and-low-alcohol-category-value-surpasses-11bn-in-2022
  3. https://www.thedrinksbusiness.com/2021/12/could-nolo-drinks-be-the-future/

 

 

 

 

Pragnę poinformować Cię, że Zgodnie z art. 13 ust. 1−2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 (tzw. RODO), zapewniamy bezpieczeństwo danym, które są przetwarzane w ramach działania naszej strony. Klikając „Akceptuję” lub zamykając okno, zgadzasz się na warunki przetwarzania swoich danych osobowych wyrażone w Polityce prywatności.
Podziel się moim wpisem na Facebooku!
0 Points

Powiadom mnie o nowym komentarzu
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments