Od 10 stycznia Beyond Fried Chicken będzie dostępny w ponad 4000 punktów KFC w całych Stanach Zjednoczonych. Sieć fast foodów połączyła siły z wegańską marką mięsną Beyond Meat z Kalifornii, aby stworzyć kurczaka bezmięsnego, po raz pierwszy przetestowanego w sierpniu 2019 r. w Atlancie.
W lutym 2020 r. KFC rozszerzyło swoją testy Beyond Fried Chicken do ponad 70 lokalizacji w Charlotte, Nashville i okolicach. W tym samym miesiącu Beyond Meat ogłosiło globalne partnerstwo z Yum!, Taco Bell i Pizza Hut — aby pomóc sieciom zwiększyć ich ofertę roślinną.
Klienci mogą zamówić Beyond Fried Chicken w sosie Honey BBQ, Buffalo lub Nashville Hot. Wstępna próba wegańskiego kurczaka w KFC zakończyła się sukcesem. Firma sprzedała wszystkie w mniej niż pięć godzin. Kolejka była tak długa, że otaczała budynek restauracji dwukrotnie i trzeba było w niej czekać 2 godziny.
Sukces testu skłonił KFC i Beyond Meat do udoskonalenia receptury. Według komunikatu prasowego kurczak bezmięsny naśladuje „kurczaka z włóknami”. Ethan Brown, dyrektor generalny i założyciel Beyond Meat, powiedział, że nowy przepis „smakuje i rozrywa się jak pierś kurczaka”.
„Ikoniczny smak Kentucky Fried Chicken to taki, który nigdy nie został powtórzony, pomimo wielu imitacji – aż do teraz.” – powiedział Andrea Zahumensky, dyrektor ds. marketingu w KFC.
Źródło: https://www.livekindly.co