Hummus – pyszna, beztłuszczowa, wegańska potrawa, pełna witamin, minerałów i białka!

DSC00550-vert.

Hummus to jeden z najbardziej popularnych wegańskich przepisów, którego podstawą jest ciecierzyca. To niestety przez większość nieznana roślina, a posiada bardzo liczne właściwości lecznicze, zapobiegające zaparciom, obniżające ciśnienie krwi i poziom cholesterolu, a co może Was szczególnie zainteresować sprzyja odchudzaniu i ma dużo białka.

Lista witamin i minerałów, które możemy w niej znaleźć jest bardzo długa, a są to: witamina C, B6, A, K, tiamina, ryboflawina, niacyna, wapń, żelazo, magnez, fosfor, potas, sód i cynk. Poza tym dodajemy do niej co najmniej czosnek i sok z cytryny, więc ta lista jeszcze znacznie się poszerza! Myślę, że to wystarczająca liczba powodów, żeby to danie na stałe zawitało w naszym jadłospisie.

Pod zdjęciem wyżej dodałem proporcje składników na jeden posiłek dla jednej osoby, ale przepis podam mniej więcej na trzy. Potrzebne będą:
– szklanka ciecierzycy
– 3 ząbki czosnku
– 3 łyżeczki wyciśniętego soku z cytryny
– 1/3 szklanki zimnej wody
– przyprawy

Oczywiście możesz dodać jeszcze cokolwiek chcesz. Może być to na przykład bardzo popularne w tym przepisie pasta Tahiti, pietruszka, orzeszki piniowe, czy oliwa. Przyprawy również mogą być takie jakie lubisz. Ja dodałem słodkiej papryki i curry.

Dzień przed przyrządzaniem hummusa musisz namoczyć ciecierzycę. To nic trudnego. Wystarczy zalać ją zimną wodą, której powinno być dwa razy więcej od cieciorki i zostawić to tak na noc.

Następnego dnia należy ją odcedzić i opłukać. Zalewamy ja sporą ilością świeżej wody i gotujemy do czasu gdy będziesz w stanie bez problemu rozgnieść pojedyncze ziarnko w dłoni, więc około 40-60 minut.

Teraz ugotowaną ciecierzycę wystarczy odcedzić, opłukać, przesypać do naczynia z pozostałymi składnikami i dokładnie blendować, dodając zimnej wody. Miksowanie powinno trwać do czasu gdy nie będzie już pojedynczych kuleczek, a hummus nabierze konsystencji kremu.

To wszystko! Teraz możesz już go nałożyć na chleb, albo ładnie udekorować w naczyniu. Resztę należy przechowywać w lodówce, maksymalnie do około 5 dni.

Jak widać na zdjęciu niżej, ja hummusa przyrządziłem z chlebem żytnim i koktajlem z mleka sojowego, bananów i cynamonu. Polecam wypróbować!

DSC00552.

To wszystko. Smacznego! Jeśli podobał Ci się przepis, podziel się nim ze znajomymi, a jeśli sam/a go wypróbujesz zrób zdjęcie i pochwal się nim na moim fanpage.

Pragnę poinformować Cię, że Zgodnie z art. 13 ust. 1−2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 (tzw. RODO), zapewniamy bezpieczeństwo danym, które są przetwarzane w ramach działania naszej strony. Klikając „Akceptuję” lub zamykając okno, zgadzasz się na warunki przetwarzania swoich danych osobowych wyrażone w Polityce prywatności.
Podziel się moim wpisem na Facebooku!
0 Points


5 komentarze w “Hummus – pyszna, beztłuszczowa, wegańska potrawa, pełna witamin, minerałów i białka!”

  1. Angella pisze:

    Witaj Adamie! Jestem miło zaskoczona treścią Twojego bloga. Przełamujesz stereotypy, podchodzisz do tematu profesjonalnie, z odrobiną dawki luzu i pozytywnej energii. Z chęcią wpadnę do Ciebie ponownie. Przepis zapisany, porady przyjęte. Dobra robota 🙂

    1. Adam pisze:

      Cześć! 🙂 Miło mi! Dziękuję bardzo i smacznego. 😉

  2. Paweł pisze:

    Witam serdecznie Adamie, mam pytanie dt. humusu. Nie dodajesz do niego Tahini(pasty z sezamu)?

    1. Adam pisze:

      Cześć Paweł. Ja raczej nie dodaję ale oczywiście to jeden z podstawowych składników hummusu. Ja robię nieco inną wersją. Najczęściej także nie mielę cieciorki, tylko zgniatam ją jakimś kubkiem i nie trzeba włączać miksera. Mam sporo swoich przepisów i raczej nie korzystam z innych. 🙂

  3. Kamil pisze:

    Witaj Adamie. Mam pytanie dotyczące soji spożywanej przez mężczyzn, bo w internecie jest bardzo wiele informacji o tym i nie wiem czemu wierzyć, a ty będziesz wiedział to najlepiej 🙂 Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *