Hummus – pyszna, beztłuszczowa, wegańska potrawa, pełna witamin, minerałów i białka!

 

 

DSC00550-vert.

Hummus to jeden z najbardziej popularnych wegańskich przepisów, którego podstawą jest ciecierzyca. To niestety przez większość nieznana roślina, a posiada bardzo liczne właściwości lecznicze, zapobiegające zaparciom, obniżające ciśnienie krwi i poziom cholesterolu, a co może Was szczególnie zainteresować sprzyja odchudzaniu i ma dużo białka.

 

Lista witamin i minerałów, które możemy w niej znaleźć jest bardzo długa, a są to: witamina C, B6, A, K, tiamina, ryboflawina, niacyna, wapń, żelazo, magnez, fosfor, potas, sód i cynk. Poza tym dodajemy do niej co najmniej czosnek i sok z cytryny, więc ta lista jeszcze znacznie się poszerza! Myślę, że to wystarczająca liczba powodów, żeby to danie na stałe zawitało w naszym jadłospisie.

 

Pod zdjęciem wyżej dodałem proporcje składników na jeden posiłek dla jednej osoby, ale przepis podam mniej więcej na trzy. Potrzebne będą:
– szklanka ciecierzycy
– 3 ząbki czosnku
– 3 łyżeczki wyciśniętego soku z cytryny
– 1/3 szklanki zimnej wody
– przyprawy

 

Oczywiście możesz dodać jeszcze cokolwiek chcesz. Może być to na przykład bardzo popularne w tym przepisie pasta Tahiti, pietruszka, orzeszki piniowe, czy oliwa. Przyprawy również mogą być takie jakie lubisz. Ja dodałem słodkiej papryki i curry.

 

Dzień przed przyrządzaniem hummusa musisz namoczyć ciecierzycę. To nic trudnego. Wystarczy zalać ją zimną wodą, której powinno być dwa razy więcej od cieciorki i zostawić to tak na noc.

 

Następnego dnia należy ją odcedzić i opłukać. Zalewamy ja sporą ilością świeżej wody i gotujemy do czasu gdy będziesz w stanie bez problemu rozgnieść pojedyncze ziarnko w dłoni, więc około 40-60 minut.

 

Teraz ugotowaną ciecierzycę wystarczy odcedzić, opłukać, przesypać do naczynia z pozostałymi składnikami i dokładnie blendować, dodając zimnej wody. Miksowanie powinno trwać do czasu gdy nie będzie już pojedynczych kuleczek, a hummus nabierze konsystencji kremu.

 

To wszystko! Teraz możesz już go nałożyć na chleb, albo ładnie udekorować w naczyniu. Resztę należy przechowywać w lodówce, maksymalnie do około 5 dni.

 

Jak widać na zdjęciu niżej, ja hummusa przyrządziłem z chlebem żytnim i koktajlem z mleka sojowego, bananów i cynamonu. Polecam wypróbować!

 

DSC00552.

To wszystko. Smacznego! Jeśli podobał Ci się przepis, podziel się nim ze znajomymi, a jeśli sam/a go wypróbujesz zrób zdjęcie i pochwal się nim na moim fanpage.